EFG i Malmö förstärker sitt säljteam

EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. Vi har en gedigen historia med dryga 130 år i branschen och det hela började med att KG Andersson tillverkade sin första pinnstol i Tranås. Sedan dess har vi vuxit och utvecklats i takt med marknaden. Idag har EFG-koncernen ca 400 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Resan fortsätter och vi fokuserar alltid mot nya mål samtidigt som vi stolt bevarar vår historia. EFG Kontorsmöbler är vårt svenska säljbolag i koncernen European Furniture Group. Vi arbetar efter den enkla principen att varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. En princip som hos oss resulterar i såväl effektivt som roligt arbete!

Tycker du att försäljning är det bästa som finns att jobba med? Har du erfarenhet av att arbeta med försäljning B2B och kanske ett intresse för inredning? Vill du jobba med kreativ problemlösning för att hjälpa dina kunder att skapa en inspirerande och attraktiv arbetsmiljö? Vi på EFG vill nu förstärka vårt säljteam i Malmö med ytterligare en duktig säljare.

Beskrivning av tjänsten
Som säljare på EFG jobbar du självständigt med hela säljprocessen; från prospektering, nykundsbearbetning och kundbesök till behovsanalys, lösningspresentation och avslut. Du får jobba tillsammans med ett mindre team av härliga och duktiga säljare på kontoret i Malmö och du rapporterar direkt till Regionchefen. I arbetsgruppen är det högt i tak och man hjälps gärna åt med de utmaningar man har framför sig. Du kommer att jobba efter en tydlig budget, med stöd från din närmsta chef och dina kollegor för att nå dina personliga mål såväl som de gruppgemensamma målen.

Som säljare hos EFG får du bygga upp din egen kundbas, vilket innebär att du kommer att jobba mycket med kalla samtal och mötesbokning, särskilt till en början. Nykundsbearbetningen i kombination med våra ganska långa säljcykler gör att vi söker dig som både är bra på att knyta nya kontakter, men som även har förmågan att bygga långsiktiga och förtroendefulla affärsrelationer. 

Kunskaper och kompetenser
För att hitta rätt person för den här tjänsten kommer vi att fästa stor vikt vid din personlighet. För att nå framgång i tjänsten bör du ha erfarenhet av sälj B2B sedan tidigare och självklart med goda resultat. Du är prestationsorienterad och har god vana av att på egen hand strukturera och planera ditt arbete för att nå dina mål. Du är relationsskapande, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera på ett bra och tydligt sätt med människor på alla nivåer i de företag du kommer att komma i kontakt med. Du kommer att spendera mycket tid på resande fot inom Skåne, vilket gör att B-körkort är ett krav för tjänsten.

Har du tidigare erfarenhet av offentlig upphandling är detta meriterande.

Vi erbjuder
Inredningsbranschen är en spännande och kul bransch att jobba i. Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete, med utrymme att påverka verksamheten, att vara kreativ och att styra det egna arbetet. För rätt person finns möjligheter att växa och utvecklas på företaget. Dessutom får du vara en del av ett team som präglas av en otroligt positiv känsla och ett gott samarbete. Du får fast månadslön och prestationsbaserad bonus. Och såklart har vi ett ljust och fräscht kontor i centrala Malmö. 

Frågor och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Malmö. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 januari 2018. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Helen Nordvall, HR Manager på tel. 0140-675 83.

Ansökan