EFG söker HR Business Partner

EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. EFG arbetar efter den enkla principen att alla kunder är unika och varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. 1885 startade företagets historia med att KG Andersson i Tranås tillverkade sin första pinnstol. Idag har EFG Koncernen 450 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Omsättningen 2016 uppgick till 120 MEUR. Ägare är norska Herkules Capital.

Har du en härlig personlighet och får mycket gjort? Ser du möjligheter och vill utvecklas? Till EFGs HR-avdelning söker vi nu en HR Business Partner som är lösningsorienterad, snabb och kreativ. 

Arbetsbeskrivning
I rollen som HR Business Partner arbetar du till största delen operativt med att aktivt stödja verksamhetens chefer i personalrelaterade ärenden. Du kommer att jobba med produktionsenheten i första hand, men du kommer även att få jobba med andra delar av verksamheten, så som våra säljbolag och våra tjänstemän i Tranås. 

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen;

  • Rekrytering och introduktion av ny personal
  • Chefsstöd i personalfrågor och arbetsrättsliga frågor
  • HR-support till produktionsenheten
  • Kompetensutveckling och kompetenskartläggning
  • Intranät och internkommunikation
  • Driva det systematiska arbetsmiljöarbetet
  • Personaladministration, rapportering och uppföljning av HR KPIer

Din bakgrund 
Vi söker dig som har läst personalvetarprogrammet eller motsvarande, alternativt dig som har jämförbar erfarenhet av HR-arbete, gärna från produktionsföretag. Du är kunnig inom arbetsrätt och det är bra om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor och SAM. 

Du bör trivas i en konsultativ roll, vara förtroendeingivande och känna stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Ett högt tempo och att vänta sig det oväntade är en del av vår vardag och du bör därför vara flexibel, lösningsorienterad och positiv till att ta dig an nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som trivs med att jobba självständigt, som har lätt för att kommunicera och har god samarbetsförmåga. 
  
Då vi arbetar i en internationell koncern är även kunskaper i engelska ett krav. 
  
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Tranås.  Vi erbjuder en anställning i en händelserik miljö där ingen dag är den andra lik. Du kommer att få jobba med varierande arbetsuppgifter vilket vi tror kan erbjuda dig personlig utveckling och du ingår i HR- och löneteamet. 

Frågor och ansökan 
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Manager Helen Nordvall på telefon 0140 675 83 eller HR Business Partner Emma Lagerbielke på telefon 0701 91 16 66. Du skickar in din ansökan via formuläret nedan. Sista ansökningsdag är tisdag 15/8.

Ansökan